Εργαστήρια δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο μας!

 Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε πως για πρώτη φορά φέτος, εισάγονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Το βασικό όραμα της Σχολικής μας Μονάδας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου αυτού προγράμματος. Στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται: α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία) , β. δεξιότητες αλφαβητισμού(ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού) και γ. δεξιότητες ζωής(ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα). Παράλληλα, στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Θεωρούμε ότι ο δυναμικός συνδυασμός όλων των προαναφερθέντων στοιχείων αποτελεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την προσωπική τους ευημερία και ευεξία αλλά και για τη μελλοντική εξέλιξή τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

Φιλοσοφία και Υλοποίηση της δράσης:
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης. Στόχος  είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης
στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος
με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Υπάρχουν 4 θεματικοί κύκλοι:

Οι Θεματικοί Κύκλοι προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).

 

Πιο συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο μας φέτος τα εργαστήρια δεξιοτήτων που θα υλοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους είναι τα ακόλουθα:

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και ΚαινοτομώΔημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία





Υγεία: Αυτομέριμνα/ Πρόληψη

[Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο]

Οικολογία/Οικολογική Συνείδηση

[Το παράπονο των ζώων/Ζώα Υπό Εξαφάνιση]

Ανθρώπινα δικαιώματα& Συμπερίληψη

[Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα]

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

[STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική]

 

Ως εβδομάδα έναρξης των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο μας, ορίζεται η πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη με θέμα από τον πρώτο θεματικό κύκλο ζω καλύτερα- ευ ζην και με τίτλο προγράμματος «ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο». 

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος.

 

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα: 



Ως προς τον 1ο

Θεματικό Κύκλο


Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Θέμα: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο.

Το πρόγραμμα συμβάλλει στην εκπαίδευση των παιδιών σε δεξιότητες επικοινωνίας, στην ένταξής τους στην ομάδα της τάξης, στην απόκτηση υγιών συνηθειών. Επιπρόσθετα στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτογνωσίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών (αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων) Ο «Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο» είναι ένα πρόγραμμα πρόληψης και αγωγής υγείας που σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης Πυξίδα, με στόχο την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης  στην προσχολική ηλικία σύμφωνα με την ελληνική πραγματικότητα. Διαπραγματεύεται 4 θεματικές ενότητες, που αναπτύσσονται σε 7 εργαστήρια: ομαδικότητα, υγιείς συνήθειες, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης

Κριτική σκέψη (Critical thinking)

Επικοινωνία (Communication)

Συνεργασία (Collaboration)

Δημιουργικότητα (Creativity

 Δεξιότητες Ζωής

Aυτομέριμνα

Κοινωνικές Δεξιότητες

Ενσυναίσθηση και ευαισθησία

 ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

Ψηφιακός γραμματισμός (digital literacy)

Δεξιότητες του Νου

Κατασκευές

 

Διάρκεια:7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος.

 

 Αξιολόγηση μαθητών/τριών:

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, κατά την πιλοτική φάση, εισάγουν καινοτομίες στο κοινωνικό πλαίσιο μάθησης και επιδιώκουν την καλλιέργεια της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης. Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, δεν αξιολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση. Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο και Θεματικό Κύκλο, και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση του προγράμματος και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Σκοπός της αξιολόγησης του Κύκλου Δεξιοτήτων είναι η εκτίμηση από τον/την εκπαιδευτικό του βαθμού  προόδου κάθε μαθητή και μαθήτριας μεμονωμένα στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων. Τα φύλλα αξιολόγησης των μαθητών θα μπαίνουν στους φακέλους τους.

 Η ενημέρωση για την πορεία των εργαστηρίων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς του κάθε τμήματος. Για οποιαδήποτε ερώτηση και απορία απευθύνεστε στον εκπαιδευτικό του τμήματος του παιδιού σας.

Η συνεργασία σας είναι πολύτιμη και θεωρείται απαραίτητη.

 Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας που επικρατούν φέτος, δεν μπορούμε να έχουμε την επαφή που θα είχαμε διαφορετικά, καθώς δεν είναι εφικτό να σας έχουμε δίπλα μας μέσα στην τάξη με ζωντανή παρουσία, αλλά θα βρούμε άλλους τρόπους επικοινωνίας, συμμετοχής  και παρουσίασης των προγραμμάτων.

                                                     Σας ευχαριστούμε πολύ!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ! Καρυοθραύστης . Τμήμα 5 τμήμα Ένταξης και 4ο Ολοήμερο τμήμα ( Μαργαρίτες και Μαργαριτάκια)

Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - "ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

"Ζήτω οι ταπερίστες" από το 1ο και το 3ο τμήμα του 1ου 6/θέσιου Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών, Τζουκμάνη Μαρία, Παναγιωτίδου Σόνια