"Το όνομά μου το μαθαίνω για να το χρησιμοποιώ όπου θέλω" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

Στην προσπάθειά μας να μάθουν τα Απίθανα Νηπιάκια μας να αναγνωρίζουν το όνομά τους τοποθετήσαμε καρτελάκια με τα ονόματά τους στα τραπεζάκια, στις κρεμαστρούλες, στο παρουσιολόγιο, στα συρταράκια... 

Σχεδόν καθημερινά μέσα στις οργανωμένες δραστηριότητες εντάσσουμε διάφορα μουσικά παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματος μας καθώς φέτος έχουμε μεγάλο αριθμό παιδιών με αρκετά προνήπια που δυσκολεύονται. Άλλωστε μας αρέσουν πολύ τα παιχνίδια γιατί είναι διασκεδαστικά.

Σήμερα μια καινούρια έκπληξη μας περίμενε, μας τρελαίνουν οι εκπλήξεις! Η μασκότ της τάξης μας, η μικρή Χαρά, μας έφερε μια όμορφη ιστορία.

"Που σε πάει το όνομά σου;"

Η μικρή Νίκη αγαπούσε πολύ τις ιστορίες, τις άκουγε με προσοχή και φανταζόταν τον εαυτό της μέσα σ’ αυτές. Ώσπου ένα πρωινό συνέβη κάτι διαφορετικό . Το δωμάτιό της δεν είχε μια πόρτα αλλά δύο. Την μια την ήξερε αλλά η άλλη που να οδηγούσε άραγε; Μέσα από τη χαραμάδα αντίκρισε ένα σύννεφο σαν ερωτηματικό

«Που σε πάει το όνομά σου;»

Απόρησε η μικρή Νίκη Σε λίγο είδε ένα σωρό φτερωτά ονόματα και το δικό της με ένα κάθισμα μπροστά. Κάθισε επάνω έδεσε τη ζώνη της, πετάει ψηλά και ξεκίνησε την μαγική της περιπέτεια. Μια περιπέτεια που θα την κάνει να συναντήσει και να γνωρίσει φίλους μαγικούς που θα της προσφέρουν δωράκια γραμματάκια για να συνθέσει το όνομά της.

ΝΙΚΗ Ένα Ν από τη Νυχτερίδα, ένα Ι από τον Ιπποπόταμο, ένα Κ από τον Καρχαρία ένα Η από τον Ήφαιστο όλα στη σειρά και ένα όνομα την πλημμυρίζει χαρά.


Για να ξαναθυμηθούμε την μαγική περιπέτεια της Νίκης


Ετοιμαστείτε για το δικό μας μαγικό ταξίδι με τα φτερωτά μας ονοματοκαθίσματα Πάμε να παίξουμε; 


Φτιάξαμε φτερωτές καρέκλες και τοποθετήσαμε επάνω τα ονόματά μας.



Μουσική παρακαλώ!

Τα Απίθανα Νηπιάκια όταν παίζει η μουσική τρέχουν γύρω γύρω κρατώντας καρτελάκια με το όνομά τους. 

"Τρέχω, ψάχνω για να βρω

το δικό μου φτερωτό καρεκλάκι

και επάνω του τοποθετώ

το δικό μου καρτελάκι."





Στην παύση προσπαθούν να αναγνωρίσουν την φτερωτή καρέκλα τους







 

Επαναλαμβάνουμε πολλές φορές αλλάζοντας θέση τα καρτελάκια.

Μοιράζουμε τις καρτέλες ξανά. Τα παιδιά "διαβάζουν", παρατηρούν το όνομά τους, προβληματίζονται και κάνουν συγκρίσεις…


Ποιανού το όνομα είναι πιο μεγάλο;

Ποιο έχει τα περισσότερα γράμματα;

Ποια ονόματα έχουν το ίδιο αρχικό;

Παρατήρηση – Συμπέρασμα: Η Κωνσταντίνα, ο Χαράλαμπος έχουν τα περισσότερα γράμματα… η Εύη και ο Έβιν τα λιγότερα… Του Σωτήρη  το όνομα αρχίζει από το γράμμα Σ αλλά και του Στέφανου.

Με τη βοήθεια της καρτέλας προσπαθούν πολλές φορές μέσα στην τάξη το συρταράκι τους, την κρεμαστρούλα τους, τη θέση τους στο τραπεζάκι, το όνομά τους στο παρουσιολόγιο...

Γράφω το όνομά μου: 

 Το όνομά μου - τραγουδάκι


Το όνομα μου το αγαπώ

ας είναι μεγάλο ή μικρό

αγοράκι κοριτσάκι

το δικό του ονοματάκι.


 Ο νονός και η νονά

σας με πήραν αγκαλιά

με έβαλαν στην κολυμπήθρα

και με βάπτισαν στα αλήθεια.


 Ένα όνομα ο καθένας

που του δίνει σιγουριά

και πολλές φορές είναι ίδιο

με τον παππού ή τη γιαγιά

 

ΣΤΙΧΟΙ : ΑΡΙΑΔΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ερμηνεία του Πάνου Γαληνού

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ! Καρυοθραύστης . Τμήμα 5 τμήμα Ένταξης και 4ο Ολοήμερο τμήμα ( Μαργαρίτες και Μαργαριτάκια)

Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - "ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

"Ζήτω οι ταπερίστες" από το 1ο και το 3ο τμήμα του 1ου 6/θέσιου Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών, Τζουκμάνη Μαρία, Παναγιωτίδου Σόνια