"Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - Συναισθήματα " (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πρώτου θεματικού κύκλου "ζω καλύτερα - ευ ζην"

"Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα – Συναισθήματα"



- Ενθάρρυνση των παιδιών  να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους!

- Να αναγνωρίσουν πως εκφράζονται κάποια βασικά συναισθήματα!

Τα μικρά παιδιά όπως και οι ενήλικες βιώνουν πολλά συναισθήματα. Συχνά θυμώνουν, νευριάζουν, στενοχωριούνται, απογοητεύονται,  χαίρονται,  αγαπούν, ντρέπονται… πολλές φορές όμως δεν μπορούν να πουν πως νιώθουν, πως αισθάνονται γι αυτό και κάποιες φορές συμπεριφέρονται κάπως περίεργα προκαλώντας την αγανάκτηση των μεγάλων Αν κάτι τους στενοχωρήσει για παράδειγμα μπορεί να πετάξουν, να σπάσουν, να διαλύσουν  τα παιχνίδια τους.

Η Πυξιδούλα και ο Πυξιδούλης χτυπούν την πόρτα

Απίθανα Νηπιάκια: (τραγουδούν το τραγούδι του Πυξιδούλη και της Πυξιδούλας)


"Έλα, έλα Πυξιδούλη

στην παρέα μας γλυκούλη

για να παίξουμε μαζί

να γελάσουμε πολύ.

 

Έλα, έλα Πυξιδούλα

στην παρέα μας γλυκούλα

όλοι εμείς σε αγαπάμε

κάθε μέρα σε ζητάμε!

Πυξιδούλης:"Γεια σας αγαπημένα μας Απίθανα Νηπιάκια, δεν ξέρετε πόσο θέλαμε να βρεθούμε εδώ κοντά σας και πάλι! Νιώθουμε μεγάλη χαρά όταν σας συναντάμε! Σας αγαπάμε ξέρετε πολύ και θα μας λείψετε όταν θα φύγουμε για τη χώρα μας! Όμως τώρα δεν είναι ώρα για στενοχώριες και συγκινήσεις, τώρα είναι ώρα για χαμόγελα, γέλια και χαρές.  Για αυτό παιδιά επειδή σας αγαπάμε πολύ σας έχουμε κι εμείς μια έκπληξη, ένα τραγουδάκι για σας. Έλα Πυξιδούλα, πάμε να τραγουδήσουμε μαζί."

Είσαστε χαρούμενα ολά ολά (δις)

και γελαστά παιδάκια

Με όμορφα χαμόγελα

και λαμπερά ματάκια.

 

Είσαστε τα καλύτερα ολά ολά (δις)

Τα πιο έξυπνα παιδάκια

Γι'  αυτό και σας φωνάζουνε

 Απίθανα Νηπιάκια

Απίθανα Νηπιάκια: "(Χαμογελούν και Χειροκροτούν) Μπράβοοοοο, είστε οι καλύτεροι κι εμείς σας αγαπάμε! Τι μας φέρατε σήμερα;"

Πυξιδούλα: "Γεια σας κι από μένα παιδιά, σήμερα σας φέραμε μια πολύ ωραία ιστορία για να γνωρίσετε κι εσείς τη φίλη μας, την Συναισθηματικούλα. Ναι καλά ακούσατε, Συναισθηματικούλα είναι το όνομά της! Τι λέτε θέλετε να τη γνωρίσετε;"

Απίθανα Νηπιάκια: "Ναιιιιι" 

η παλέτα των συναισθημάτων ΝΓ Κουφονησίων from Κουρδουκλά Κατερ on Vimeo.

"Η Συναισθηματικούλα ήταν ένα χαριτωμένο κοριτσάκι που συχνά όμως έκλαιγε χωρίς να ξέρει ακριβώς γιατί, και κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει πώς αισθανόταν. Μέσα της κρατούσε εγκλωβισμένα χιλιάδες  συναισθήματα.  Η ακραία πολλές φορές συμπεριφορά της προκαλούσε την αγανάκτηση των αγαπημένων της προσώπων που βρίσκονται γύρω. Ένιωθε απομονωμένη. Ώσπου μια μέρα γνώρισε το γείτονά της που ήταν ζωγράφος και με τη βοήθειά του η γλυκιά μας Συναισθηματικούλα ταξίδεψε στον κήπο των συναισθημάτων όπου είναι γεμάτος χρώματα. Έδωσε στο κάθε συναίσθημα το δικό της  χρώμα για να μπορεί να τα ξεχωρίζει. Από εκείνη την μέρα όλα ήταν διαφορετικά για τη Συναισθηματικούλα μας."


Πυξιδούλα: "Ποπό παιδιά είδατε πόσα συναισθήματα έχουμε; Κι η Συναισθηματικούλα μέχρι τώρα δεν τα γνώριζε γι αυτό δεν μπορούσε να μιλήσει γι αυτά και το μόνο που έκανε ήταν να θυμώνει. Για να τα δούμε πάλι να προσπαθήσουμε να βάλουμε τις εικόνες στη σειρά και δίπλα να τοποθετήσαμε προσωπάκια που αντιστοιχούν στα συναισθήματα της Συναισθηματικούλας.




Πυξιδούλης: "Τι λέτε παιδιά, όλα τα συναισθήματα έκαναν τη Συναισθηματικούλα να νιώθει όμορφα;

Απίθανα Νηπιάκια: "Όχι, κάποια δεν την έκαναν να νιώθει καλά, ένιωθε άσχημα."

Πυξιδούλης:" Μπορούμε να τα χωρέσουμε σε δύο ομαδούλες;




Πυξιδούλης: " Καταπληκτικά! Μα τι έξυπνα παιδάκια που είστε! Είμαστε πολύ περήφανοι για σας! Κοιτάξτε τι σας έχω εδώ!

Απίθανα Νηπιάκια: "Ένα καπέλοοοοο!


Απίθανα Νηπιάκια: "Ένα καλάθιιιιιι!"


Πυξιδούλης: "Για κοιτάξτε μέσα;" 








Πυξιδούλης: "Τι είδατε; Πώς σας φάνηκε αυτό που είδατε;"

Απίθανα Νηπιάκια: "Είδα τον εαυτό μου, τι όμορφος που είμαι! Είδα τον εαυτό μου, τα μάτια μου είναι αγουροξυπνημένα,! Είδα τον εαυτό μου, έχω χαμογελαστό πρόσωπο! Είδα τον εαυτό μου, το πρόσωπό μου είναι γελαστό, Ένιωσα χαρά που είδα το πρόσωπό μου, είμαι πολύ όμορφη! Η καρδούλα μου χτυπούσε γρήγορα από τη χαρά της..."

Πυξιδούλα: "Κι εγώ παιδιά είδα τον εαυτό μου, νομίζω είμαι πολύ όμορφη και χαρούμενη που είμαι μαζί σας! Για πάμε να παίξουμε με τις καρτέλες. Θα σας δείχνουμε μ]μια καρτέλα με ένα συναίσθημα και εσείς θα προσπαθήσετε να το μιμηθείτε.














Πυξιδούλης: "Για να σκεφτούμε χρώματα για κάθε συναίσθημα!

"Σκέφτομαι και απαντώ με τι χρώμα θα έβαφα κάθε συναίσθημα εγώ!


Απίθανα Νηπιάκια: Φωτεινά χρώματα όπως το ουράνιο τόξο για τη χαρά, πράσινο, πορτοκαλί, ροζ, κίτρινο... Το κόκκινο σαν την καρδούλα για την αγάπη, Μαύρο σαν το σκοτάδι για τον φόβο. Γκρι και καφέ για την λύπη. Μωβ, μαύρο και καφέ για τον θυμό...

Πυξιδούλα: "Τι θα λέγατε να χωριστούμε σε ομαδούλες και να ζωγραφίσουμε τα συναισθήματα;"

Απίθανα Νηπιάκια: "Απίθανη ιδέα!"






















Πυξιδούλης: "Για να δούμε τι δημιουργήσατε! Τι ζωγραφίσατε; Θέλετε να συζητήσουμε τα έργα τέχνης που φτιάξατε;

Απίθανα Νηπιάκια: Για τα συναισθήματα που μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα, χαρά, αγάπη, διαλέξαμε ανοιχτά, φωτεινά, χαρούμενα χρώματα, για τα συναισθήματα που μας κάνουν να νιώθουμε άσχημα, λύπη, θυμός, φόβος,  διαλέξαμε σκούρα, σκοτεινά χρώματα.

"Η χώρα του ουράνιου τόξου, μια χώρα γεμάτη χαμόγελα, χρώματα και λουλούδια"


"Η νεράιδα Αγάπη και τα αγαποπαιδάκια της"


"Η θλιμμένη χώρα που η κακιά μάγισσα τους έκλεψε τα χαμόγελα και σκόρπισε στενοχώρια στα παιδάκια"


"Η χώρα με τα θυμωμένα παιδάκια γιατί ήρθαν εξωγήινοι και τους έκλεψαν τα παιχνίδια"


"Η σκοτεινή σπηλιά με τις νυχτερίδες"


"Η χώρα του γέλιου και του, του χορού και του παιχνιδιού"


"Το αγαπημένο χωριό"


"Τα λυπημένα παιδάκια γιατί δεν έχουν πολλά παιχνίδια"


"Οι θυμωμένοι άνθρωποι γιατί τους έκλεισε μέσα ο κορωναϊός"


"Το σκοτεινό δωμάτιο"


Πυξιδούλα: "Μπράβο σας παιδιά είστε πραγματικοί καλλιτέχνες, υπέροχοι οι πίνακες σας, θα τους ζήλευαν και οι καλύτεροι ζωγράφοι, τώρα μπορείτε να τους στολίσετε στην τάξη σας. Για πάμε τώρα να σκεφτούμε παιδιά στιγμές όπου έχουμε νιώσει διάφορα συναισθήματα;"

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν για το πως νιώθουν σε διάφορες καταστάσεις της ζωής τους:

Απίθανα Νηπιάκια:

-Νιώθω χαρά όταν... μου παίρνουν δώρα, με αγκαλιάζει η μαμά και ο μπαμπάς, πηγαίνω βόλτες,..

-Νιώθω λύπη όταν... με μαλώνει η μαμά, φεύγει η μαμά από το σπίτι,..  αρρωσταίνει ο μπαμπάς...

-Νιώθω θυμό όταν... μου φωνάζουν, με μαλώνουν, μου παίρνουν οι φίλοι μου τα παιχνίδια μου...

-Νιώθω φόβο όταν... μένω μόνος στο σπίτι, κοιμάμαι μόνος στο δωμάτιο, έχει σκοτάδι...

-Νιώθω πόνο όταν... πέφτω και χτυπάω, με χτυπούν, μου λένε άσχημες κουβέντες...

-Νιώθω αγάπη όταν... με σφίγγει η μαμά στην αγκαλιά της, μου δίνει ο μπαμπάς φιλάκια, με χαϊδεύουν...

-Νιώθω έκπληξη όταν... το πρωί στο μαξιλάρι μου αφήνει η μαμά ένα  δωράκι, γυρνάω στο σπίτι από το σχολείο και βλέπω τη γιαγιά...

Πυξιδούλης Πυξιδούλα: Διαλέξτε και ζωγραφίστε ότι σας κάνει να χαιρόσαστε, να λυπάστε, να φοβάστε, να θυμώνετε... και την άλλη φορά που θα συναντηθούμε θα θαυμάσουμε τα έργα σας! Μέχρι τότε γειά σας αγαπημένα μας Απίθανα Νηπιάκια, θα σας σκεφτόμαστε με αγάπη!

Απίθανα Νηπιάκια: "Γεια σας αγαπημένα μας φιλαράκια, θα σας περιμένουμε!" 


Το τραγούδι των συναισθημάτων:


Πώς φοβάμαι, πώς φοβάμαι

στο σκοτάδι μόνος να’ μαι

κι όταν πέφτω πώς πονάω

κλαίω  και παραπατάω.

 

Όταν παίρνω ένα δωράκι

χαίρομαι κι εγώ λιγάκι

κι όταν πάω ταξιδάκι

ευτυχισμένο είμαι παιδάκι.

 

Η μαμά όταν με μαλώνει

πάντα εμένα με θυμώνει

και πολύ με νευριάζει

όταν δυνατά φωνάζει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ! Καρυοθραύστης . Τμήμα 5 τμήμα Ένταξης και 4ο Ολοήμερο τμήμα ( Μαργαρίτες και Μαργαριτάκια)

Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - "ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

28η Οκτωβρίου - Σαν Παραμύθι ( Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)