"ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ" - "OXI στη BIA στη ΦΙΛΙΑ" - Απίθανα Νηπιάκια 4ο & 6ο Τμήματα

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου...

Για περισσότερα πατήστε επάνω στο σύνδεσμο: https://www.sansimera.gr/worldays/345

Το φαινόμενο της σχολικής βίας και της επιθετικής συμπεριφοράς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα  έχουν πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Το οικογενειακό περιβάλλον, οι σχολικές συνθήκες καθώς  και τα χαρακτηριστικά των μαθητών παίζουν καθοριστικό ρόλο σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Πολλές φορές τα παιδιά μεταφέρουν στο σχολικό τους περιβάλλον μια επιθετική συμπεριφορά που “έμαθαν” και  συνήθως περιθωριοποιούνται ως «κακοί» μαθητές/μαθήτριες και συχνά ένας τέτοιος μαθητής/τρια γίνεται ο “αποδιοπομπαίος τράγος ” της τάξης. Σε κάθε περίπτωση τα παιδιά τα οποία ασκούν βία εναντίον άλλων, οι λεγόμενοι, υπήρξαν πολλές φορές τα ίδια θύματα μιας βίαιης συμπεριφοράς είτε στο σπίτι είτε  στο σχολείο. Ωστόσο, αν τα παιδιά μάθουν έγκαιρα να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, μπορούν να ελέγχουν το θυμό τους και την πιθανή εκδήλωση βίαιης , επιθετικής συμπεριφοράς.

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας διαβάσαμε ένα το παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμού: "Μίλα Μικρή καμήλα" της κυρίας Ελένη Τσούση

Πηγή: http://pitsinacrafts.blogspot.com/2021/03/6.html

«Η Ελμίλα, η μικρή καμήλα, μόλις είχε έρθει από την Αίγυπτο με την οικογένειά της, μόνη χωρίς να γνωρίζει κανέναν. Η μαμά της, η κυρία Ερατώ, η καμήλα την καθησύχαζε.

«Μην ανησυχείς Ελμίλα μου γρήγορα θα κάνεις καινούργιους φίλους στο σχολείο και όλα θα πάνε καλά»

Πήγαν όλα καλά όμως για την μικρή Ελμίλα ή μήπως κάποιοι φρόντισαν να κάνουν δύσκολη τη ζωή της στο σχολείο;»


Διδακτική Αξιοποίηση - Για να δούμε τι θυμόμαστε από την ιστορία - Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου.

Τι ήταν αυτό που στενοχώρησε πολύ τη μικρή Ελμίλα;

Πως ένιωσε όταν πήγε πρώτη μέρα στο σχολείο, 

Τι συνέβαινε μέσα της όταν έβλεπε τους συμμαθητές της να της συμπεριφέρονται τόσο άσχημα και μάλιστα να την απειλούν να μη μιλήσει σε κανέναν;

- Της τσαλάκωναν την ψυχούλα της με όλα αυτά τα άσχημα που της έλεγαν.

Ποια ήταν τα συναισθήματά της;

-Αγωνία στην αρχή

-Λύπη με τη συμπεριφορά των συμμαθητών της

-Φόβος και Τρόμος γιατί την απειλούσαν να μη μιλήσει

-Πόνος γιατί την έσπρωξαν και έπεσε

Γιατί δε μιλούσε σε κανέναν γι’ αυτά που ένιωθε;

-Φοβόταν μην της κάνουν χειρότερα, μην της κάνουν κακό…

Ποιο ζωάκι έδωσε τη λύση για να αλλάξουν όλα;

-Η Αλεπουδίτσα η Αγάπη που είχε καλή καρδιά και δεν μπορούσε να βλέπει την αδικία.

Τι συνέβη και όλα άλλαξαν;

-Κατάλαβαν όλοι ότι είμαστε διαφορετικοί, σπουδαίοι και μοναδικοί, πως δεν πρέπει να κρατάμε μυστικά από κάποιον που μας αγαπά και πως η ΑΓΑΠΗ είναι το μυστικό για να ζούμε όλοι χαρούμενοι κι ευτυχισμένοι.

Ποιος βοήθησε γι' αυτό;

-Η δασκάλα τους η κυρία Καγκουρίνα με τη συζήτηση που έκανε με όλους τους μαθητές της.

Άλλαξε τελικά η ζωή της στο σχολείο;

-Όλοι οι συμμαθητές της της ζήτησαν συγνώμη και έγιναν όλοι μαζί μια ωραία παρέα.

Τι θα κάναμε εμείς αν είμασταν μάρτηρες σε ένα τέτοιο περιστατικό;

-Θα τρέχαμε να μιλήσουμε στην κυρία μας, θα της λέγαμε όλα όσα μας συνέβησαν.

Για πάμε να ζωγραφίσουμε τη μικρή καμήλα, Ελμίλα.

Αποφασίζουμε να ζωγραφίζουμε δύο καμήλες, στη συνέχεια τις κολλήσαμε τη μια δίπλα στην άλλη σε ένα χαρτόνι...







Τις στολίσαμε και τις ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπο τη μία λυπημένη και την άλλη χαρούμενη.






Σχεδιάσαμε δύο καρδιές μια για την κάθε μια καμήλα...


Στη μια καμήλα είπαμε όμορφα λόγια και η καρδούλα της έλαμπε κάθε φορά από χαρά.



Στην άλλη καμήλα είπε λόγια πολύ άσχημα... 



Κάθε φορά που η μικρή Ελμίλα άκουγε μια άσχημη κουβέντα η καρδιά της σχιζόταν από τη θλίψη και τη στενοχώρια....




Όσο κι αν προσπαθήσαμε να την ισιώσουμε την καρδιά της δεν γινόταν όπως ήταν στην αρχή.

Πήραμε τσιρότα και καλύψαμε τις πληγές της αλλά η καρδιά και πάλι δεν μπορούσε με τίποτα να γιατρευτεί τελείως και να γίνει όπως πριν.





Κατασκευή Αφίσας: "Όχι μυστικά από αυτούς που αγαπάς - ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ - ΟΧΙ στη ΒΙΑ... ΝΑΙ στη ΦΙΛΙΑ"
















Το σύνθημά μας σε ένα βίντεο: "Κανένα ΜΥΣΤΙΚΟ από κάποιον που αγαπώ - ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ - ΟΧΙ στη ΒΙΑ... ΝΑΙ στη ΦΙΛΙΑ"


Κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.












"Καρφί Ήρωας;"

Πότε κάποιος γίνεται "καρφί" μαρτυριάρης και πότε "ήρωας" όταν ενημερώνει για κάτι άσχημο που θα συμβεί;

Καρφώνω: αυτό που θα πω είναι κάτι ασήμαντο, ακίνδυνο. Ενημερώνω: αυτό που θα πω είναι κάτι πολύ σημαντικό και επικίνδυνο. Αυτός που ενημερώνει γίνεται ένας ήρωας, αφού καταφέρνει να σώσει κάποιον από ένα κίνδυνο, μια δύσκολη κατάσταση.



Μερικά βίντεο για τη βία στα σχολεία που είδαμε και σχολιάσαμε μέσα στην τάξη.


"Θέλω μόνο να μ’ αγαπάς

Και όμορφα να μου μιλάς

Δεν θέλω να με χτυπάς

Δεν θέλω να με πονάς

Και την ψυχή μου να τσαλαπατάς"



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ! Καρυοθραύστης . Τμήμα 5 τμήμα Ένταξης και 4ο Ολοήμερο τμήμα ( Μαργαρίτες και Μαργαριτάκια)

28η Οκτωβρίου - Σαν Παραμύθι ( Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - "ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)