Όλες οι δραστηριότητες για τη διαχείριση του θυμού και των συγκρούσεων στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων - Απίθανα Νηπιάκια 4ο & 6ο Τμήματα

Θυμός διαχείριση θυμού

Είναι ένα ανθρώπινο συναίσθημα που εμφανίζεται σε ανθρώπους όλων των ηλικιών. Όταν συμβαίνει προκαλεί αισθήματα ενόχλησης, δυσαρέσκειας και άλλες φορές και οργής. Είναι φυσιολογικό συναίσθημα και δεν πρέπει να πνίγουμε το θυμό μας ούτε να ντρεπόμαστε όμως θα πρέπει να προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε σωστά ώστε να μπορούμε να έχουμε θετικά  αποτελέσματα. Γι΄ αυτό χρειάζεται σωστή διαχείριση.

Αυτή τη φορά η Χαρούλα, η μασκότ μας,

μας έφερε και διαβάσαμε το παραμύθι «Το θυμωμένο Ξωτικό» μια υπέροχη ιστορία για τη διαχείριση του θυμού.

Πως είναι ο θυμός; Σαν ένα μπαλόνι που φουσκώνει, φουσκώνει, φουσκώνει και θα σκάσει (σπάμε το μπαλόνι) αν δεν βρούμε τρόπους να τον διαχειριστούμε. Τρομάζουμε όλοι αυτοί που είναι γύρω μας, φοβούνται και φεύγουν μακριά μας.



Κάναμε Πείραμα που ενθουσίασε τα παιδιά: «Το θυμωμένο μπαλόνι» 


Κοιτάμε στον καθρέφτη και χαμογελάμε… Μετά κοιτάμε θυμώνουμε. Πότε σας αρέσει πιο πολύ ο εαυτός σας;

Ο θυμός μας ασχημαίνει και στεναχωράει τους γύρω μας. Αναζητούμε λύσεις μαζί με τα παιδιά.

Κατασκευάζουμε το κουτί του θυμού. Ζωγραφίζουμε την αιτία του θυμού και την τοποθετούμε μέσα στο κουτί του θυμού.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Τα παιδιά προτείνουν λύσεις

Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας για να ηρεμούμε.

Πώς;   Εδώ εμφανίζεται το κουτί της ηρεμίας, της χαλάρωσης! «Εδώ θα βρεις τις λύσεις, τον εαυτό σου να βοηθήσεις, να χαλαρώσεις, να ηρεμήσεις»


Ας γίνουμε  ηθοποιοί  και ας προσποιηθούμε μία κατάσταση που συμβαίνει πολύ συχνά στο σχολείο ίσως και στο σπίτι: Παίζω με τα τουβλάκια μου κι ο συμμαθητής μου/ο αδελφός μου έρχεται και μου τα παίρνει…Τι κάνω στην περίπτωση. Μπαίνει προβληματισμός:  Θυμώνω, τον χτυπάω, τον σπρώχνω, του μιλάω άσχημα….; Κάνουμε παντομίμα.

Τίποτα από όλα αυτά. Πηγαίνω στο «ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ – ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ» και βρίσκω τρόπο να ηρεμήσω:(Διαλέγω όποιον ή όσους τρόπους θέλω) Αγκαλιάζω το αρκουδάκι μου, Παίρνω τηλέφωνο (στα αλήθεια ή στα ψέματα) σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, ρίχνω γροθιές σε ένα μαξιλάρι, ζωγραφίζω ότι μου αρέσει.

Δημιουργούμε τη «Γωνιά της συμφιλίωσης», όπου τα παιδιά, ύστερα από έναν καβγά μεταξύ τους κι αφού έχουν χρησιμοποιήσει μεθόδους διαχείρισης του θυμού τους κάθονται  και κουβεντιάζουν ήρεμα με σκοπό τη συμφιλίωση.


«Ο ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ ανθρωπάκος» - Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν θυμώνουμε!

Τα μάγουλά μας κοκκινίζουν, τα δόντια μας  τρίζουν, τα μάτια γουρλώνουν, η καρδιά χτυπά δυνατά, οι τρίχες του σώματός μας σηκώνονται, το στομάχι μας μας γαργαλάει,  τα χέρια μας γίνονται μπουνιές ..

Πηγαίνω στο ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ - ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ και βρίσκω τρόπο να ηρεμήσω:(Διαλέγω όποιον ή όσους τρόπους θέλω) Παίρνω βαθιές ανάσες – μετράω.

Το καρεκλάκι του θυμού και της ηρεμίας...


Έτσι δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά την αντίστοιχη γωνιά. Άρα, τώρα ξέρουμε ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε, αν νιώσουμε πολύ θυμωμένοι για κάποιο λόγο:


Το φανάρι του θυμού:

«Φωτεινός σηματοδότης» - Τραγούδι τη διαχείριση του θυμού. 

Το θυμόμετρο κατασκευή και για το σπίτι - Οι ανεμόμυλοι για τον έλεγχο της αναπνοής μας.

«Όταν είσαι θυμωμένος για να ηρεμήσεις…» Καρτέλες με Τεχνικές Διαχείρισης Θυμού. Παίξαμε με τις καρτέλες. Τα παιδιά κάθε φορά κάνουν αυτό που δείχνει η καρτέλα. Παίρνουμε βαθιές ανάσες και μετράμε μέχρι το δέκα, Χορεύουμε, Ακούμε μουσική, Κάνουμε γυμναστική, Συζητάμε τους προβληματισμούς μας με κάποιον φίλο μας, με την κυρία, με τη μαμά, με τον μπαμπά, Κάνουμε μια κατασκευή με τα τουβλάκια ένα κάστρο, Διαβάζουμε ένα βιβλίο, Αγκαλιάζουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι, Ζωγραφίζουμε ότι μας αρέσει, Τσαλακώνουμε ένα χαρτί, Ζουλάμε ένα μαλακό μπαλάκι, Μπουνιές στο μαξιλάρι, Κλαίμε αν μας έρχεται μέχρι να νιώσουμε καλύτερα. 

Ακούμε, μαθαίνουμε και τραγουδάμε: «Τραγούδι για τον θυμό» 

Φύλλο εργασίας: «Νιώθω θυμό όταν… Για να ηρεμήσω θέλω…»

Διαβάσαμε επίσης το παραμύθι: «Ο Θυμός» και κάναμε διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας 

Παρακολουθήσαμε, συζητήσαμε το βίντεο: «Τι νιώθεις όταν έχεις ΘΥΜΟ/ΥΠΟΜΟΝΗ» 

Μπήκε ο προβληματισμός: «Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε το θυμό και να ηρεμήσουμε; Αποφάσεις μαζί με τα παιδιά.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο: «Bridge» by Ting Chian Tey | Disney Favorite 


Κάναμε δραματοποίηση του βίντεο.



Πραγματοποιήσαμε ενημερωτική συνάντηση με την Ψυχολόγο - Ψυχοθεραπεύτρια - Ψυχοπαιδαγωγό, κυρία Άννα Νανούδη για γονείς και εκπαιδευτικούς όλων των τμημάτων του σχολείου μας, με θέμα: "Ανακαλύπτοντας το θυμό μου! Μέθοδοι διαχείρισης του θυμού και των δύσκολων συναισθημάτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας".


Κάποιες ιδέες τις πήραμε από εδώ:https://edonipiagogeio.blogspot.com/2014/01/20.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ! Καρυοθραύστης . Τμήμα 5 τμήμα Ένταξης και 4ο Ολοήμερο τμήμα ( Μαργαρίτες και Μαργαριτάκια)

28η Οκτωβρίου - Σαν Παραμύθι ( Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)

Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα - "ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ" (Απίθανα Νηπιάκια - τμήματα 4ο & 6ο)