Το παράπονο των ζώων. Τμήμα 5 "Μαργαρίτες & Μαργαριτάκια"
Οι Μαργαρίτες & τα Μαργαριτάκια μαθαίνουν το παράπονο των Ζώων υπό εξαφάνιση.
Εργαστήρια δεξιοτήτων.
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον.
Τίτλος προγράμματος : Το παράπονο των ζώων.
Ένα πρόγραμμα οικολογίας που σχεδιάστηκε από την Action for a better world.
Ξεκινώντας την γνωριμία μας ,αναφερόμαστε στο κιρκινέζι.
Γινόμαστε κιρκινέζια και φανταζόμαστε όλα όσα βλέπουμε στο ταξίδι μας.
Οι φωλιές μας.
Ελάφι. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία η Άρτεμις το έθεσε υπό την προστασία της από θαυμασμό για τον ελεύθερο κι ατίθασο χαρακτήρα του.
Αφού γίνεται η γνωριμία και με το ελάφι αναπαριστούμε τον πίνακα.
Τα δικά μας ελάφια.
Αρκούδα.
Η χειμερία νάρκη είναι ο τρόπος της για επιβίωση το χειμώνα.
Αν και κατάφερε να επιβιώσει
για τόσα εκατομμύρια χρόνια, η χελώνα καρέτα βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με την
εξαφάνιση, αν δεν δράσουμε άμεσα.
Το πρώτο ταξίδι μιας Caretta caretta από την αμμουδιά όπου σκάει το αυγό της μέχρι την ακροθαλασσιά είναι και το σημαντικότερο της ζωής της.
Με το σκάσιμο των αυγών τα μικρά χελωνάκια αναρριχώνται ομαδικά στην επιφάνεια της άμμου και κατευθύνονται προς τη θάλασσα.
Φτιάχνουμε τις δικές μας χελωνίτσες.
Μία από τις απειλές, για την διαιώνιση της, είναι η τουριστική ανάπτυξη των παραλιών ωοτοκίας.
Εμείς τώρα που ξέρουμε τους κινδύνους για την Καρέτα καρέτα δεν πηγαίνουμε σε αυτές τις παραλίες την εποχή που αφήνουν τα αυγά τους.
Μεσογειακή φώκια Μονάχους Μονάχους.
Θεωρείται το πιο
απειλούμενο είδος στην Ευρώπη.
Δελφίνια.
Πρωταγωνιστές σε ιστορίες ναυτικών, σε θρύλους και μύθους, τα
δελφίνια αποτελούν ένα από τα
συναρπαστικότερα και πιο αγαπημένα θηλαστικά των θαλασσών.
Απεικονίσεις δελφινιών
βρίσκουμε σε ψηφιδωτά,
κτίσματα και αγγεία.
Φτιάχνουμε το δικό μας
ψηφιδωτό δελφίνι.
Στο χάρτη βρίσκουμε πού ζει το καθένα από αυτά.
Για ποιο λόγο κινδυνεύουν αυτά τα ζώα;
Ετοιμάζουμε μία μεγάλη αφίσα και κολλάμε τα ζώα που γνωρίσαμε στο φυσικό
χώρο που ανήκουν.
Οι πυρκαγιές στα δάση και η ρύπανση του περιβάλλοντος από τα εργοστάσια είναι σημαντικές απειλές για την επιβίωσή τους.
Στη θάλασσα τα δίχτυα των ψαράδων είναι κι αυτά μία απειλή.
Όπως και οι πλαστικές σακούλες που τα ψάρια νομίζουν ότι είναι μέδουσες.
Τις τρώνε και πεθαίνουν.
Η ρύπανση και από τα πλοία επιβαρύνει την ατμόσφαιρα.
Τα φυτοφάρμακα είναι ακόμα μία απειλή.
Η ομαδική εργασία μας σχετικά με τις απειλές των υπό εξαφάνιση ζώων.
Οι απειλές σε ατομικό επίπεδο.
Αν τελικά εξαφανιστούν αυτά τα ζώα τι θα συμβεί στην ζωή του ανθρώπου;
Αναφερόμαστε στην τροφική αλυσίδα.
Φτιάχνουμε την δική μας τροφική αλυσίδα και με την βοήθεια δραματοποιήσεων
Κατανοούμε πως αν ένας κρίκος της αλυσίδας σπάσει θα χαθεί η ισορροπία του οικοσυστήματος.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην σπάσει η τροφική αλυσίδα;
Ευτυχώς υπάρχουν οι οικολογικές οργανώσεις που προσπαθούν τόσο για την
διάσωση των ζώων όσο και για την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων.
Εμείς τα παιδιά τι μπορούμε να κάνουμε;
Ετοιμάζουμε τις μάσκες μας με τα ζωάκια που κινδυνεύουν.
Φτιάχνουμε αφίσα με τα παράπονα των ζώων…
Φοράμε τις μάσκες μας.
..Και διαδηλώνουμε!
Τέλος φτιάχνουμε μία τηλεόραση και γινόμαστε μικροί δημοσιογράφοι,
μικροί εκπρόσωποι οικολογικών οργανώσεων και μικρά ζωάκια
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου